מעשה רב שונים בנושא שדכנים ושידוכים

מקודשת מקבצת עבורכם את מיטב המעשה רב בנושא שידוכים ושדכנים שיעזור לכם לקבל מידע חשוב להכוונה ולהתסכלות נכונה בשידוכים.

מאמרים
מעשה רב

"לא רצו להתחתן אתי, כי הייתי עני"
ממה התפרנס המהרי"ל?
מדוע צריך לברר בהצעות השידוכים
הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל
פרעון החוב - גזרת שמים
הגאון רבי חיים פנחס שיינברג זצוק"ל
מצדיקי הרבים ככוכבים
'מהר לכי לשידוך הזה'
מאריך בשמונה עשרה
הרב שך ענה מה לבדוק בשידוך?
תמים תהיה
הגאון רבי אביעזר פילץ שליט"א
"בטל רצונך מפני רצונו..."
מדוע חכם בן ציון הגיע לשבע ברכות שלא הוזמן?
"באשר תלך"
אתה מחפש מציאה
הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצוק"ל
השמנה היא אם רזה
בשידוך צריכים לשפוט על פי מבט למרחקים
תשובות מהרב שטיינמן זצ"ל
הגאון רבי אלעזר מנחם שך זצוק"ל
שישה חודשים לא יותר
וְּחסְּדִי מֵאִתֵך לא יָּמּוש
הצעת שידוך בגיל 80
שופך דמו של חברו
שידוך הישר מן השמים
התלבטות בחור הישיבה
הוי מתחמם כנגד אורן של חכמים
שבת חתן לבן רבנו יוסף קארו
את יודעת שאין לי על מה לבקש מחילה
"מי שיש לו טלויזיא פסול לעדות"
כיצד "הבבא סאלי" משמח את אשתו
שלא יהיה נראה כשקר
הבחורה נמוכה הפנימיות היא החשובה
להיות אדם שלם
אם כן מה השאלה, בודאי שתתחתן
אמונת חכמים
דבריו של הרב יצחק יוסף שליט"א
לדעת לדבר
אלו מעלות צריכות להיות לבחור המבוקש?
רבנו אבא שאול - חדר ייחוד
עד מגולח
סימן הוא מן השמים
דעת החזון איש
שידוך לשם שמים
הצדיק הנסתר על שידוכים
לא ישא עד שיראנה
השידוך של החפץ חיים
"בת עניים היא"
"מי ישכון בהר קדשך?..."
מי הם בעלי רגשי נחיתות?
לא הפסקתי לבכות מהתרגשות

סיפורים
תפילות
תשובות בהלכה

בס"ד
30/06/2024
114

"את יודעת שאין לי על מה לבקש מחילה (!)"



והנה מורי ראש הישיבה הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך אמר ליד מיטת אשתו בלוויה:
 "נוהגים לבקש מחילה.

 אנחנו שחיינו כל הזמן חיים של תורה (40 שנה!),
 את יודעת שאין לי על מה לבקש מחילה (!)". 

וחקרתי ודרשתי ושמעתי מבני המשפחה ותלמידים קרובים,
 כי היו ויכוחים לעיתים.

 ומכל מקום אין זה סותר לדברים הנ"ל כלל,
 כי טבע כל שני בני אדם, שהם אינם זהים לחלוטין,
 וממילא נוצרות דעות מנוגדות בעניינים שונים, 
אלא שהחכם מתנהג בויכוחים כאלו בדרך המותרת על פי התורה,
 באופן שעדיין אין צריך לבקש על זה סליחה.

 וזו היא חובת "ואוקיר", להתנהג גם בשעת ויכוח כפי דרך עובדי השם.

 [שוב סחתי דברים אלו להגר"י גנס שליט"א ר"מ ישיבת קול תורה, 
ואמר לי כי אכן אחד מהתלמידים [ושמו ידוע], 
הרהיב עוז ואמר לראש הישיבה שאינו מאמין ואיך יתכן שאין על מה לבקש סליחה 40 שנים.
 והשיב לו בעצמו כמו שבארנו לעיל: היו ויכוחים,
 אבל בלי להעליב, ותמיד על פי התורה].

 ואמנם, לפעמים האדם כועס על אשתו,
 אבל חובת 'ואוקיר' אינה שיהיה מלאך ולא אדם, 
ולא התחייב אף אדם בכתובה כי משעה זו יהפך למלאך,
 אלא שיהיה לו כבוד תמידי אליה, כך שגם אחרי ויכוח,
 אפילו ויכוח גדול, יסתיים הדבר בלי שתושפל חס ושלום, וכפי רצון השם. 

 דע יותר מכך, כי מצאתי בספר תוכחת חיים להגר"ח פלאג'י בזו הלשון:

 "וכתוב בספר היחודים לרבנו חיים ויטאל:
 פעם אחת חטאתי, כי נתכעסתי עם אשתי והרימותי ידי להכותה.

 והוסר ממני כח הדיבור,
 וציוני מורי ז"ל שאכוון תחילה זה היחוד..." ע"כ.

 ומה נאמר אנחנו!!
 ופשוט הוא שהבעל אינו מתחייב מעתה לאשה שיצר הרע יעזוב אותו ולא יעשה את מלאכתו. 

וכי הוא יכול להתחייב שיצר הרע לא יטרידנו מעתה בכעסים והקפדות? 
אלא שהוא מתחייב שיהיה מאותם העובדים על מידותיהם, 
ויסתיים הענין בבקשת מחילה או בהרגשה טובה שעל כל פנים יש לו כבוד פנימי אליה. 
(ה רה)


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושים עמוד 316



הרשמה למאגר ענק של שידוכים בחינם!

נרשמים --> משתבצים לשדכן רלוונטי --> ומתחילים לקבל הצעות שידוך בע"ה



טופס לגברים
טופס לנשים
 
השלם :
+
=