מעשה רב שונים בנושא שדכנים ושידוכים

מקודשת מקבצת עבורכם את מיטב המעשה רב בנושא שידוכים ושדכנים שיעזור לכם לקבל מידע חשוב להכוונה ולהתסכלות נכונה בשידוכים.

מאמרים
מעשה רב

"לא רצו להתחתן אתי, כי הייתי עני"
ממה התפרנס המהרי"ל?
מדוע צריך לברר בהצעות השידוכים
הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל
פרעון החוב - גזרת שמים
הגאון רבי חיים פנחס שיינברג זצוק"ל
מצדיקי הרבים ככוכבים
'מהר לכי לשידוך הזה'
מאריך בשמונה עשרה
הרב שך ענה מה לבדוק בשידוך?
תמים תהיה
הגאון רבי אביעזר פילץ שליט"א
"בטל רצונך מפני רצונו..."
מדוע חכם בן ציון הגיע לשבע ברכות שלא הוזמן?
"באשר תלך"
אתה מחפש מציאה
הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך זצוק"ל
השמנה היא אם רזה
בשידוך צריכים לשפוט על פי מבט למרחקים
תשובות מהרב שטיינמן זצ"ל
הגאון רבי אלעזר מנחם שך זצוק"ל
שישה חודשים לא יותר
וְּחסְּדִי מֵאִתֵך לא יָּמּוש
הצעת שידוך בגיל 80
שופך דמו של חברו
שידוך הישר מן השמים
התלבטות בחור הישיבה
הוי מתחמם כנגד אורן של חכמים
שבת חתן לבן רבנו יוסף קארו
את יודעת שאין לי על מה לבקש מחילה
"מי שיש לו טלויזיא פסול לעדות"
כיצד "הבבא סאלי" משמח את אשתו
שלא יהיה נראה כשקר
הבחורה נמוכה הפנימיות היא החשובה
להיות אדם שלם
אם כן מה השאלה, בודאי שתתחתן
אמונת חכמים
דבריו של הרב יצחק יוסף שליט"א
לדעת לדבר
אלו מעלות צריכות להיות לבחור המבוקש?
רבנו אבא שאול - חדר ייחוד
עד מגולח
סימן הוא מן השמים
דעת החזון איש
שידוך לשם שמים
הצדיק הנסתר על שידוכים
לא ישא עד שיראנה
השידוך של החפץ חיים
"בת עניים היא"
"מי ישכון בהר קדשך?..."
מי הם בעלי רגשי נחיתות?
לא הפסקתי לבכות מהתרגשות

סיפורים
תפילות
תשובות בהלכה

בס"ד
08/01/2024
122

מדוע חכם בן ציון הגיע לשבע ברכות שלא הוזמן? 


כתב בספר משפט הכתובה מעשה ששמעתי מבעל המעשה עצמו, 
אשר היום הוא אחד מתלמידי החכמים הספרדים הגדולים והמפורסמים שבישראל: 

בשעה שהשיא את בנו, היה מסדר הקידושין אחד מראשי הישיבות מבני אשכנז, 
ולא אבה לסדר קידושין עם כתובה שיש בה שבועה, 
בנימוק שכיון שהחתן לא נשבע בפועל, 
צריך למחוק את השבועה בכתובה, כדי שלא יהיה שקר. 

ובטרם ניגשו לחופה, התווכח עמו אותו גדול (אבי החתן)שאין צריך למחוק השבועה, 
והוא יכול לסדר הקידושין בכתובה שהביא לו. ולא הגיעו לכלל הסכמה. 

ונמשך הויכוח כשעה, וכיון שהחופה התאחרה מאוד, 
וכל המוזמנים עומדים ומביטים, קמו לחופה ועשו שתי כתובות: 
אחת עם שבועה שהביא אבי החתן, ואחת בלי שבועה שהביא ראש הישיבה. 
ושני עדי הקידושין והכתובה, היו מגדולי תלמידי החכמים, 
דיינים מפורסמים זצ"ל (מבני אשכנז), אשר חתמו גם על כתובה זו, וגם על כתובה זו. 

והנה בבואם למחרת לבית הדין, סיפרו הויכוח הגדול מאמש, 
והתלהטו הרוחות, ואמרו להם חבריהם מבני אשכנז שהם פסולים מעתה לדון 
"כיון שהעידו אתמול עדות שקר", בחותמם על כתובה עם שבועה,
[כי לדעתם כיון שהחתן לא נשבע בפועל בפיו ולא אמר כלום, אין כאן שבועה], 
עד שיתוודו על עוונם בפני בית הדין. 

וכן נאלצו לעשות אותם דיינים (העדים). 
או אז קמה סערה חזרה מצד הדיינים המתנגדים על שהצריכום להתוודות, 
והלכו וסיפרו זאת לרבנו בן ציון אבא שאול. 

הרב לא ידע את נפשו מצער, 
ושאל לידע איפה עושים באותו ערב 'שבע ברכות' לאותו חתן.

 לערב, סגר תלמודו, ונסע לשם, ונכנס לביתם במפתיע. 
המה ראו כן תמהו, כי אמנם נתכבדו כבוד גדול, אלא שלא הוזמן ובא מעצמו. 
ישב לשלחן, ואחר איזה רגעים ביקש במפתיע שהוא רוצה לדרוש. 

עמד ותיאר מה שהיה, והחל לזעוק בקול מר, 
שחייב אבי החתן לשלוח מכתבים ולמחות על כבוד התורה, 
כי כשהצריכו לדיינים ההמה להתוודות על שהעידו עדות שקר, 
הפכו את כל העדים שהעידו בכל כתובות הספרדים לדורותיהם לאנשים פסולים לעדות, 
והתוצאות מקביעה כזו הן נוראות. 

והאריך להתמרמר מאוד, איך יתכן לומר כדבר הזה,
 שאלפי עדים שחתמו על כתובות הספרדים עם שבועה לאורך הדורות בפני כל חכמי ישראל, 
הינם פסולים לעדות. ע"כ. 

הצגתי המעשה במדוייק כפי שנמסר לי, 
למען הזהיר את הקוראים לבל יכוו בגחלתן של גדולי דורנו, 
שלא יכלו לסבול את הכופים בכח את דעתם על מנהג הספרדים, 
להכריז להם שאסור להשבע או לחתום על השבועה כפי שהיא בכתובה הספרדית היום. 
עכ"ד.


מתוך החוברת בהלכה ובאגדה קידושין עמוד 294-295


הרשמה למאגר ענק של שידוכים בחינם!

נרשמים --> משתבצים לשדכן רלוונטי --> ומתחילים לקבל הצעות שידוך בע"ה



טופס לגברים
טופס לנשים
 
השלם :
+
=